W ramach zamówienia konsorcjum przygotuje Koncepcję Programową (KP), w tym m. in. analizy i prognozy ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, dokumentację bezpieczeństwa tunelu, plan działań ratowniczych w zakresie części techniczno-budowlanej dla stadium Koncepcji Programowej, opracowania ekonomiczno-finansowe, analizę zagrożenia powodziowego oraz analizę wielokryterialną. Ponadto, wykona kompleksowe rozpoznanie geologiczne w tym opracuje opinię geotechniczną, dokumentację hydrogeologiczną, dokumentację badań podłoża gruntowego oraz będzie prowadził monitoring występujących na tym odcinku osuwisk.
TO MOŻE CIĘ ZAINTRESOWAĆ
Koncepcja programowa doprecyzuje dotychczas wypracowane przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.
- Inwestycja przewidziana jest do realizacji w systemie „projektuj - buduj”. Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony Wykonawca drogi ekspresowej S19 – tłumaczy Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Na wspomnianym odcinku S19 planowana jest budowa obiektów inżynierskich. Ma powstać tunel o długości ok. 1,35 km, 5 estakad, wiadukt, przejazd gospodarczy oraz przejścia dla zwierząt. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska 6 listopada 2015 r. wydał decyzję środowiskową (4 listopada 2016 r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna).








































