Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Mini - informator. Dla zapobiegliwych zainteresowanych ubezpieczeniami zdrowotnymi

A A A
ARTYKUŁ SPONSOROWANY Grupa Aviva

Dodano: 03-06-2014

fot. Grupa Aviva

fot. Grupa Aviva

Pofantazjujmy na początek na temat systemu opieki zdrowotnej… W zbliżonej do idealnej rzeczywistości mamy dobrze zdefiniowany koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej, gdzie „dobrze” oznacza adekwatnie do możliwości finansowania takich świadczeń ze środków pochodzących z naszej składki zdrowotnej. Mamy również możliwość dokonania wyboru ubezpieczyciela, który sprzeda nam produkt dający dostęp do procedur medycznych usuniętych z koszyka świadczeń gwarantowanych. Produkt będzie mógł również podwyższać jakość warunków uzyskania świadczenia (od czasu oczekiwania poczynając, a na „jedynce” w szpitalu kończąc). To wszystko stanowi dla nas wydatek akceptowalny, bo dofinansowany przez naszego pracodawcę i korzystnie rozliczany w PIT. 
Być może kiedyś tak będzie…. 
 
Dziś publiczny system opieki zdrowotnej finansuje każdą procedurę medyczną do czasu wyczerpania się środków publicznych służących jej finansowaniu. Potem zaczynają się kolejki, „ważenie” stopnia zagrożenia życia, tryb pozakolejkowy w najcięższych przypadkach (choć nieostra granica pomiędzy przypadkiem odraczanym i obsługiwanym przeraża…).
Reklama
Warto dokupić dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne, zabezpieczając się przed …ułomnościami systemu publicznego.
I w ten sposób dochodzimy do sedna: co powinniśmy wiedzieć na temat prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych decydując się na kupno takiego produktu? – mini-informator poniżej. 
 
1. ZROZUMIEĆ IDEĘ TAKIEGO UBEZPIECZENIA
 
Prywatne ubezpieczenie zdrowotne może być oferowane jedynie jako ubezpieczenie dobrowolne, dodatkowe do obowiązkowego – finansowanego ze składek tworzących budżet NFZ, nie ma bowiem w Polsce możliwości „wyjścia” z systemu publicznego.
Towarzystwo ubezpieczeniowe określa warunki ubezpieczenia i musi stosować mechanizmy zabezpieczające je przed wypłacaniem świadczeń związanych z takimi zdarzeniami, które nie zostały uwzględnione przy kalkulacji składki. Stąd też:
 
a) umowa ubezpieczenia wyklucza odpowiedzialność za choroby, które zostały stwierdzone u potencjalnego ubezpieczonego w przeszłości; jeśli natomiast wykluczenia takiego brak, należy spodziewać się podwyżki składki w stosunku do jej standardowej wysokości;
 
b) w nielicznych produktach ubezpieczeniowych zawarto zapisy umożliwiające – po spełnieniu pewnych wymagań – przywrócenie odpowiedzialności za niegdyś zaistniałą chorobę *;
 
c) ubezpieczyciele będący zwolennikami „podwyższania poprzeczki” w ocenie ryzyka zdrowotnego, jakie potencjalny ubezpieczony wniesie do ubezpieczenia, wykluczają nie tylko odpowiedzialność za choroby wcześniej stwierdzone, ale również za te ich następstwa, które pojawią się w przyszłości (pozornie niewinny zapis: „przedmiotem odpowiedzialności nie są choroby zaistniałe przed przystąpieniem do ubezpieczenia oraz ich następstwa”). Taki zapis jest o tyle groźny, że udowodnienie, iż dana choroba jest następstwem innej, nigdy nie jest merytorycznie niepodważalne, ale pokusa korzystania z dobrodziejstwa takiego postanowienia – duża….. Lepiej, jeśli w warunkach ubezpieczenia nie znajdujemy go*);
Reklama
 
d) leczenie chorób przewlekłych jest na ogół wykluczone w omawianych produktach, nieliczni wprowadzają zapisy umożliwiające zainicjowanie w ramach ubezpieczenia takiego leczenia, jednak bez możliwości kosztochłonnej kontynuacji;
 
e) ubezpieczyciel zmusza do wypełnienia często bardzo detalicznego kwestionariusza medycznego, na podstawie którego określa zakres ubezpieczenia (wyklucza niektóre schorzenia) i/lub podwyższa składkę; ma prawo odmówić zawarcia umowy, jeśli ryzyko zdrowotne jest zbyt wysokie. Nieliczni dają możliwość zawierania umowy bez oceny stanu zdrowia*), ale z podpisaniem oświadczenia, w myśl którego nie przeprowadzona przy zawieraniu umowy ogólna ocena ryzyka zdrowotnego, zostanie wykonana po zgłoszeniu roszczenia o wypłatę świadczenia i będzie ograniczona do tych elementów naszego stanu zdrowia, które miały wpływ na zajście zdarzenia);
 
f) ubezpieczyciel określa zakres ubezpieczenia poprzez wylistowanie procedur medycznych i innych związanych z nimi serwisów – niekoniecznie im jest szerszy, tym lepszy (lista lekarzy specjalistów w produkcie ambulatoryjnym nie musi zawierać 80 proc. specjalistów, z których korzysta się niesłychanie rzadko, a procedura operacyjna nie musi być pokazywana jako zbiór podprocedur w sposób tak dalece instruktażowy, że zrozumiały jedynie dla lekarza – operatora...
 
2. WYBRAĆ ODPOWIEDNI 
PRODUKT UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO:
 
a) Leczenie ambulatoryjne. Na co dzień system publiczny zapewnia w miarę dobry dostęp do lekarza pierwszego kontaktu. Problemy zaczynają się wtedy, kiedy potrzebujemy leczenia specjalistycznego (tu pojawiają się nieznośnie długie czasy oczekiwania). Warto mieć polisę ubezpieczenia leczenia ambulatoryjnego. Dostęp do lekarza jest wówczas znacznie łatwiejszy, choć organizacji tego dostępu daleko do ideału... Pamiętajmy, że najlepszy nawet świadczeniodawca nie zmieni lokalnego rynku usług medycznych. Na słabo „obsadzonym” placówkami medycznymi terenie i w sytuacji konieczności skorzystania z lekarza o rzadko występującej specjalizacji (na przykład hematologa), z polisą czy bez – czekać musimy. Oczywiście z polisą zdecydowanie krócej! 
Reklama
 
b) Leczenie szpitalne – to kolejna gwarancja systemu publicznego, którego beneficjentami być musimy. Kiedy pojawia się trudny problem zdrowotny i hospitalizacja jest konieczna, często wolimy państwowy szpital, który daje większe poczucie bezpieczeństwa. Czekamy w kolejkach, narzekamy na warunki pobytu w takim miejscu, ale liczymy na wystarczająco dobre kwalifikacje personelu i łatwość zaradzenia ewentualnym komplikacjom. Kiedy natomiast problem jest dobrze rozpoznany, a stosowane na rynku technologie medyczne mają różny stopień zaawansowania, kusi nas odpłatny pobyt w prywatnym, przyjaznym, nowocześnie wyposażonym szpitalu, czy też wykonanie koniecznego zabiegu w formule chirurgii jednego dnia, w miejscu o dobrej w tym zakresie renomie, gdzie jednak trzeba płacić... I tu łatwo dostrzegamy wartość dodaną polisy ubezpieczenia leczenia szpitalnego.
 
Konkludując, ubezpieczenie zdrowotne warto mieć, zawierając umowę należy jednak dobrze zapoznać się z propozycją ubezpieczyciela. I prosimy pamiętać: „więcej” nie oznacza w tych produktach „lepiej”.
Reklama
Reklama

POLECANE

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.